Hráli jste někdy společenské hry typu Activity, v nichž jste měli za úkol něco nakreslit a ostatní museli uhádnout, o co se jedná? Jistě mi dáte za pravdu, že výtvory některých nebyly zrovna umělecká díla, zato by se daly snadno zaměnit za výkresy malých dětí.
Nakreslit auto, strom či sklenici zvládne asi každý, ale co takové housle nebo kůň? Zajímavé je, že některé obrazce mohou být znetvořeny, ale přesto je poznáme díky charakteristickým křivkám a tvarům. Příkladem mohou být zvířata s velmi specifickým vzhledem jako zebra či žirafa. Přestože každý kreslíme jinak, všechny tyto výtvory mají podobné znaky.
S touto myšlenkou pracuje i společnost Google, která spustila experiment Quick, Draw! využívající umělou inteligenci.
O co se jedná? Vaším úkolem je do 20 sekund nakreslit obrázek dle zadání a Google se jej následně snaží rozpoznat. Díky tomu zjišťuje, co je člověk schopen nakreslit myší.
Kreslíte celkem 6 obrázků, na konci vás čeká vyhodnocení. Takhle třeba vypadá veverka od ostatních uživatelů.
Ptáte se, k čemu je to vlastně celé dobré? Díky našim kresbám se Google učí a na základě toho nám potom umí pomoci.
Podívejte se na video a pochopíte.
Automatické kreslení můžete využít i vy – nemusíte tak obrázky stahovat, ale místo toho si vytvoříte své vlastní. Stačí nakreslit základ a potom už vám Google pomůže.
Baví vás skutečné kreslení, anebo byste raději zůstali u technické stránky a vytvářeli umělou inteligenci? Na ZČU můžete studovat obojí! Podívejte se, co vám nabízí Fakulta aplikovaných věd ZČU nebo Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara.